Scroll Top
Probacja braci we Włoszech

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” column_margin=”default” column_direction=”default” column_direction_tablet=”default” column_direction_phone=”default” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” row_border_radius=”none” row_border_radius_applies=”bg” overlay_strength=”0.3″ gradient_direction=”left_to_right” shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_tablet=”inherit” column_padding_phone=”inherit” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” column_border_radius=”none” column_link_target=”_self” gradient_direction=”left_to_right” overlay_strength=”0.3″ width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][vc_column_text]

W dniach 11-31 lipca bracia: Paweł Nycko, Natalis Stube i Idzi Klimek wraz z o. Herbertem Nesterenko przeżywali drugą część probacji we Włoszech – w miejscach związanych z życiem Założyciela Zakonu Braci Mniejszych, św. Franciszkiem z Asyżu. Wbrew pozorom probacja nie ma nic wspólnego z resocjalizacją. W naszym zakonnym języku oznacza ona czas przygotowania do złożenia ślubów wieczystych – to czas o charakterze rekolekcyjno-warsztatowym. Poniżej znajduje się relacja jednego z probantów.

Na początku naszej probacji na ziemiach włoskich, odbyliśmy 4-dniowy pobyt w Rzymie. Tam zwiedziliśmy m. in.: wszystkie bazyliki większe, Muzeum Watykańskie, Kościół Il Jezu, Bazylikę św. Sabiny na Awentynie, Schody Hiszpańskie, Muzeum Dusz Czyśćcowych oraz Kościół św. Franciszka a Ripa.

Od 15 lipca przez kolejne 4 dni zwiedzaliśmy Asyż i okolice tego miasta. Szczególne miejsce w naszej pielgrzymce zajęły następujące miejsca: Bazylika Matki Bożej Anielskiej (Porcjunkula), Bazylika św. Franciszka, Bazylika św. Klary, miejsce narodzin św. Franciszka, Eremo delle Carceri, Kościół San Damiano (gdzie uczestniczyliśmy w nieszporach), Katedra św. Rufina oraz Katedra bł. Idziego (tam też – w celi bł. Idziego – uczestniczyliśmy we Mszy św.). Nie mogło też zabraknąć wizyty przy grobie bł. Carlo Acutisa.

W poniedziałek 19 lipca pojechaliśmy pociągiem do Aqulii, a celem naszej podróży była Bazylika św. Bernardyna ze Sieny. Przy grobie św. Bernardyna nasz magister, o. Herbert, sprawował Eucharystię w intencji naszej zakonnej Prowincji. Późnym wieczorem tego dnia dotarliśmy do Capestrano, gdzie posługują nasi Współbracia. W czasie pobytu w tej części Italii zwiedziliśmy Greccio, Fonte Colombo, Poggio Bustone i Sacro Speco w Narni. Oprócz miejsc związanych ze św. Franciszkiem, nawiedziliśmy sanktuaria w Manopello, Lanciano i Sanktuarium św. Gabriela od Matki Bożej Bolesnej w Isol dell Gran Sasso.

26 lipca oficjalnie zakończyliśmy probację. Jednak ze względu na protest pracowników lotniska, z którego mieliśmy powrócić do Polski, zmuszeni byliśmy pozostać we Włoszech jeszcze przez pięć kolejnych dni. Przedłużył się więc nasz pobyt w klasztorze w Capestrano, przez co pozwoliliśmy sobie na piesze wędrówki po malowniczych terenach Abruzji. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni o. Justynowi Małkowi z klasztoru w Capestrano za niezwykłą uprzejmość i gościnność.

Późnym wieczorem 31 lipca powróciliśmy do Ojczyzny, za którą zdążyliśmy już zatęsknić.

br. Natalis Stube OFM

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” column_margin=”default” column_direction=”default” column_direction_tablet=”default” column_direction_phone=”default” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” row_border_radius=”none” row_border_radius_applies=”bg” overlay_strength=”0.3″ gradient_direction=”left_to_right” shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_tablet=”inherit” column_padding_phone=”inherit” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” column_border_radius=”none” column_link_target=”_self” gradient_direction=”left_to_right” overlay_strength=”0.3″ width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][vc_gallery type=”flexslider_style” images=”13457,13458,13459,13460,13461,13462,13463,13464,13465,13466,13467,13468,13469,13470,13471,13472,13473,13474,13475,13476″ onclick=”link_no” img_size=”1920×1280″][/vc_column][/vc_row]